Дори в ерата на пика на телевизията, "Домът на дракона" дебютира с неестествени очаквания. Какато и продължението на фентъзи поредицата "Властелинът на пръстените", сериалът на HBO трябваше да се изравни с най-добрите моменти от "Игра на тронове" и да компенсира многократно отлагания последен сезон. Макар че може да се спори (и несъмнено ще се спори) доколко добре първият сезон на "Домът на дракона" се справи с това като цяло, десетият и последен епизод абсолютно вдигна залозите до краен предел и разкри един от най-добрите екшън епизоди в целия франчайз, както пише „Giant Freakin Robot“. Финалният епизод на "Домът на дракона" е озаглавен "Черната кралица", като препратка към новата, оспорвана титла на Ренира Таргариен (Ема Д'Арси) като кралица на Седемте кралства. Епизодът започва непосредствено след кулминационните финални моменти на "Зеленият съвет", в които по-възрастната роднина на Ренира (Ив Бест) разбива коронацията на Егон II (Том Глин-Карни) с дракон, убива куп обикновени хора, но без след това да убие хората, които са я затворили. Очевидно тя се запъти към Драконов камък, за да съобщи на Ренира и чичо й, също и неин съпруг - Деймън (Мат Смит), че крал Визерис (Пади Консидайн) е умрял. Това е цял куп имена и сюжетни подробности само за да представим какво се случва, но "Домът на дракона" не се отпуска нито за миг оттук нататък. Разкритието, че баща й е умрял внезапно (или не толкова внезапно, като се има предвид, че на практика беше ходещ труп) и че бившата й най-добра приятелка Алисънт (Оливия Кук, която не се появява в епизода) и баща й Ото Хайтауър (Рис Ифанс) са поставили дегенератът, хленчещият Егон, за крал, подтиква Ренира към спонтанен аборт. Тогава нещата наистина излизат извън релси, дори по стандартите на "Игра на тронове".

Макар че франчайзът като цяло никога не се е страхувал да бъде изключително, изключително суров като кадри, "Черната кралица" може би съдържа някои от най-жестоките сцени както в „Домът на дракона“, така и в оригиналния "Игра на тронове". Докато Демон събира малкото им съюзници и се опитва да направи подготовка за гражданска война, Ренира буквално изважда от себе си мъртвородено бебе, оставяйки го да падне на пода в една наистина смущаваща сцена. Но тя не спира дотук, като кадрите показват как новата кралица плаче над малкото телце и го притиска към гърдите си, след което го подготвя за погребално жертвоприношение, където е официално коронясана. Без съмнение "Домът на дракона" може да се разглежда като реакция на много от критиките към "Игра на тронове", че е фиксиран върху женското страдание и сексуалното насилие. Сцената, в която Ренира крещи по време на спонтанния аборт, докато акушерките й безпомощно плачат около нея, е не по-малко фиксирана върху женската болка, но докато в оригиналната поредица тези сцени обикновено се третират като мотивиращ фактор за (обикновено) мъжките главни роли, тук се усеща по-скоро изобразяване на истинска болка. Разбира се, това все пак е сериал от "Игра на тронове", така че тези сцени бързо са последвани от спорове за политическа стратегия, тактически предимства и недостатъци на всяка от страните (Ренира има много дракони, но малко войници, докато Алисънт и Ото имат обратното) и как най-добре да накарат домовете Старк, Тъли и Баратеон да спазят уж железните си клетви за вярност, които са дали на Ренира. Именно необходимостта от привличане на Дом Баратеон на страната на Черната кралица води до кулминационната сцена във въздуха, в която се сблъскват дракон с дракон и която съперничи на всичко, което франчайзът някога е правил. Ренира изпраща 14-годишния си син Луцерис (Елиът Грихолт) на неговия също толкова млад дракон да привлече Баратеон, само за да открие, че Емон (Юън Мичъл) е стигнал пръв с по-добра оферта и много, много по-голям дракон. Както зрителите може би си спомнят, Емонд е без око заради пререкание с Луцерис, включващо споменатия много голям дракон, и е много ядосан. Последвалата сцена, в която Луцерис отчаяно бяга обратно към дома си през бушуваща буря, докато Емонд го преследва на дракон, който е по-голям от неговия, като акула, която ловува дребосък, може много лесно да се окаже пресилена, особено с Емонд, който му се присмива през облаците. Въпреки това краткото, вълнуващо преследване се завързва перфектно, като двата дракона се вплитат и изпускат от поглед в бурята; има истинско усещане за опасност от това, което ще се случи, и наистина тук всичко може да се случи, особено когато и двата разярени дракона престават да се подчиняват внезапно на отчаяните си ездачи. След това Луцерис язди високо над буреносните облаци към слънцето, на пръв поглед в безопасност, докато неконтролируемият дракон на Емонд внезапно не се изстрелва и за секунди напълно разкъсва принца и неговия дракон. Това е видът шок, който "Игра на тронове" преследваше, откакто Нед Старк беше обезглавен във финала на първия сезон на този сериал, и само от време на време постигаше. И макар че Луцерис може да е сравнително второстепенен герой, шокът и ужасът на Емонд, когато осъзнава, че току-що е направил откритата война неизбежна, демонстрират колко бързо са нараснали залозите. Една от най-подценяваните и прочувствени повтарящи се теми на поредицата "Игра на тронове" винаги е била как огромни събития, които засягат живота на хиляди хора, са предизвикани от импулс или случайност. В оригиналната поредица Роб Старк (Ричард Мадън) и неговата нова съпруга, майка и васали са избити, защото той импулсивно е избрал да се ожени по любов, а не от политическа необходимост. Бран Старк е свален от кулата на Уинтърфел, с което се слага началото на целия сериал, защото решава да се катери по прищявка и вижда нещо, което не би трябвало да вижда. В този случай "Домът на дракона" се запътва към втори сезон на кървава гражданска война, защото, да, има преврат и предизвикателство за линията на наследяване. Обаче е така и защото Емонд е загубил окото си в битка между деца, която сама по себе си е била предизвикана от това, че той е почувствал нуждата да се докаже, като намери свой собствен дракон, предвиден за братовчедите му Луцерис и Джасерис. Ако вторият сезон на "Домът на дракона" може да осигури повече сцени като тази гонитба в облаците (и абсолютният гаргантюански брой зрители), имаме още много какво да очакваме.