Любовта на хората към яркото изкуство на Фрида Кало е съчетана с очарование от нейния колоритен личен живот. Сега битката за спечелване на по-голямо внимание върху нейния талант, отвъд необикновената ѝ, болезнена лична история, е изправена пред друг потенциален удар. Документален филм за мексиканката ще разкрие тайно подозрение, което продължава да съществува в семейството на нейния съпруг и голяма любов, известният стенописец Диего Ривера. В началото на следващия месец поредицата от три части на BBC, Becoming Frida Kahlo, ще представи интервю с внука на Ривера, Хуан Рафаел Коронел Ривера, в което той заявява убеждението си, че дядо му „вероятно“ е сложил край на живота на Кало в последен акт на любов. Това е свидетелство, което има за цел да спре спекулациите относно „мистериозните“ последни часове на художничката, но ще разпали нови пламъци сред милионите й почитатели.

Коронел Ривера, мексикански журналист и фотограф, предполага, че дядо му е „помогнал“ и че не е „чувствал, че нещо не е наред“. В последната част на документалния филм на BBC2 той твърди: „Ако вашият спътник в живота каже: „Уморен съм, наистина искам да си отида сега, помогни ми“ – добре, може би ще опитате.“ Кало, родена през 1907 г., е

страдала от лошо здраве през целия си кратък живот

Оцеляла от полиомиелит, тя е тежко ранена при пътен инцидент, поради което се придвижвала трудно. Тя също така е претърпяла спонтанни аборти, които изобразява в поредица от новаторски и силни картини. Също толкова жестоки обаче са нейните емоционални проблеми. Страстната ѝ връзка с Ривера, когото среща, преди той да стане противоречив като комунистически борец за социална промяна в Съединените щати, е нестабилна от самото начало. Многобройните му връзки, включително със собствената ѝ сестра Кристина и с холивудската звезда Полет Годард, непрекъснато застрашават брака им. Документалният филм, с изпълнителен продуцент Нанси Борнат, разглежда ключови творчески моменти в кариерата на Кало в светлината на нови доказателства за нейното душевно състояние и физическо здраве. В поредица от интервюта, заснети в Мексико, където прочутата й Синя къща сега е водеща туристическа атракция, документалният филм описва пълна картина на нейната работа и любовния й живот, който включва афери с Леон Троцки, руският комунистически лидер в изгнание, и с Жаклин Ламба, младата съпруга на влиятелния френски художник сюрреалист Андре Бретон. Независимо от това, Ривера е този, който пръв забелязва артистичните дарби на Кало и тя остава най-привързана към него до смъртта й през 1954 г., на 47 години. „Ривера беше внимателен. Той никога не й е казвал как да рисува, изпитваше прекалено голямо уважение“, каза Лозано, който се появява в сериала. „Той беше първият й фен и й каза да бъде себе си. Той разбра, че тя има потенциал и я насърчи да продължи.  Ривера осигури стабилност, но нейните картини са нейни.“

Последната фаза от живота на Кало, след като представя изложби в Ню Йорк и Париж, започва след пътуване до Сан Франциско, където Ривера се мести с Годард след развода им. Кало го последва и двойката, събрана отново, решава да се ожени повторно през 1940 г. с разбирането, че въпреки че никой от тях няма вероятност да се промени, но двамата не могат да бъдат разделени.

Обратно в Мексико Сити те живеят в съседни домове

Най-мрачните месеци идват след ампутацията на крака на Кало и нарастващата й зависимост от наркотици и алкохол, за да се справи с дискомфорта си и съмненията си относно артистичната си стойност. По това време тя пише на Ривера: „Искат да наранят гордостта ми, като ми отрежат крака. Когато ми казаха, че ще се наложи ампутация, новината не ме засегна по начина, по който всички очакваха. Не, вече бях осакатена жена, когато те загубих, отново, може би за сетен път, и все пак оцелях... Не ме е страх от болка и ти го знаеш. Това е почти присъщо на моето същество, въпреки че признавам, че страдах, и то много, когато ми изневеряваше, всеки път, когато го правеше, не само със сестра ми, но и с толкова много други жени.“ Лозано обяснява, че Ривера я е избягвал през деня, защото му било трудно да гледа болката й: „Никога няма да разберем дали е сложил край на живота й, но ако тя го е помолила, не виждам защо да е казал „не“. Кало получава държавно погребение в Двореца на изящните изкуства в Мексико Сити. Един от нейните прочути автопортрети, включващ малък образ на Ривера, имплантиран на собственото й чело, беше продаден на търг наскоро за 35 милиона долара.