Джулиан Мур в „Still Alice“
Остават още няколко дни до най-вълнуващото събитие в света на киното - 87-ите поред награди „Оскар", които ще бъдат връчени на 22 февруари в „Долби тиътър" в Лос Анджелис. Борбата за най-добра актриса в главна роля е между САЩ - Джулиан Мур за „Still Alice", и Рийз Уидърспун за „Wild", Великобритания - Фелисити Джоунс за „The Theory of Everything" и Розамунд Пайк за „Gone Girl", и Франция - Марион Котияр за „Два дни, една нощ". При поддържащите партии конкуренцията е едно към четири в полза (засега) на Холивуд - британката Кийра Найтли е срещу американките Патриша Аркет, Ема Стоун, Мерил Стрийп и Лора Дърн.
„На седмото небе от щастие съм. Всъщност летя над САЩ със самолет", сподели Джулиан Мур, която вече получи „Златен глобус" за превъплъщението си в жертва на Алцхаймер. Необикновената история е за успяла жена, която бавно започва да предава мислите и спомените си на мъчителната болест. Само за да открие, че всеки следващ ден е зареден с нов начин да живее и да обича. Алис Хаулънд е щастливо омъжена, с три пораснали деца. Тя е на върха на кариерата си като уважаван професор в Харвард, когато започва все по-често да забравя. За изключително независимата дама е трудно да продължи по същия начин, докато постепенно губи представа коя е.
Ролята на Джулиан Мур е мъчителна, но точно в това е предизвикателството пред актрисата, която вече четири пъти е номинирана за статуетката на академията. Звездата, която днес е на 54 г., изглежда все така зашеметяващо. Страхотната дама е категорично против твърдението, че актрисите в Холивуд не стават, след като навършат 40 г. За нея "възрастта е просто цифра". Джулиан вече е преодоляла емоциите около остаряването и вероятните последствия за кариерата й. „Всъщност става дума за страх от смъртта - мисля, че точно това тревожи повечето хора", казва тя. Червенокоската споделя още, че не бръчките я тревожат, а моментът, в който една жена започва да бъде питана единствено за нейните деца и пластичните й операции. И допълва: „Мъжете не ги питат на колко години са. Нито пък колко наследници имат."
Рийз Уидърспуун изпадала в паника, когато трябвало да заснеме секссцените в „Wild". Но на всеки актьор в определен момент му се е налагало да преодолее страх или притеснение, твърди самата тя. За биографичната драма на Черил Стрейд по книгата й „В дивото" холивудската звезда е въвлечена в доста пикантни и интимни кадри. Докато за някои те не биха били проблем, дилемата пред Рийз е била огромна. „Трябваше да наема човек, който се занимава с хипноза. Чувах как говорят: „Не искам да гледам как Рийз прави секс. О, може ли да спестим глупостите!" Исках нещата да изглеждат реални. Никой не знае какво се случва зад затворената врата. С Черил ни свързват доста неща - и аз съм била омъжена, и аз съм била разведена. Черил има теория, че всяко нещо, което ти се случва, е част от теб. Има нещо наистина красиво в тази идея", разкрива Рийз. Когато тя прочита за първи път книгата на Стрейд, се обажда на агента си и споделя: „Току-що завърших една от най-вълнуващите истории в живота си. Свържи се с жената, написала тези страници - искам да я прегърна." Още в първото телефонно обаждане думите й към Черил Стрейд са: „Това е най-красивият разказ, който някога съм чувала. Искам да ми се довериш и да го превърнем във филм." После гледа филма седем пъти и всеки път изпада в еуфория.
С играта си в „Gone Girl" Розамунд Пайк се превърна в звезда. Критиците смятат, че това е най-добрата роля в кариерата на 35-годишната актриса. Трилърът по бестселъра на Джилиан Флин, автор и на сценария, дава възможност на Дейвид Финчър да се разгърне напълно в изследването на тежко провалил се брак. Главните герои Ник (Бен Афлек) и Ейми са заедно от пет години и са потънали в лъжи и измами един към друг. В деня на юбилея им бременната Ейми изчезва, а Ник постепенно привлича все повече подозрения от полицията и медиите, които си задават един и същ въпрос: дали е убил жена си? При цялото внимание, което Афлек получава, критиците изрично отбелязват, че именно Пайк е звездата в лентата от началото до края. За известната на всички предимно с поддържащи роли британка това е пробив от изключителен мащаб, за което говори и номинацията от академията. Нейната Ейми Дън е покварена жена хамелеон със смайваща притегателна сила, а Пайк изглежда напълно обладана от ролята и внушава усещане за опасност, което не спира да преследва зрителите през целия филм.
Фелисити Джоунс е брилянтна мисис Хокинг категорични са критици и киномани за играта на англичанката в биографичния „Теорията на всичко". Еди Редмейн - в ролята на нейния съпруг Стивън Хокинг - вече получи „Златен глобус" и също се състезава за „Оскар". Всички са във възторг от лентата, а пресъздаването на тежката съдба на гения получава повече от хвалебствени коментари. В момента Фелисити снима с Том Ханкс в екранизацията на „Ад" по Дан Браун. На режисьорския стол е Рон Хауърд.
Неузнаваемата Марион Котияр наричат вече французойката, след като излезе най-новата лента с нейно участие - „Два дни, една нощ". Братята Жан-Пиер и Люк Дарден без колебание избират за главната роля най-проспериращата млада актриса в родината на Ален Делон. Нейната героиня Сара е съпруга и майка на две деца, която се възстановява след тежко изживяна депресия. Тя е на път да изгуби работата си заради колегите. Те ще получат бонус от 1,000 евро само ако шефът им я уволни. Поради тежкото финансово състояние на семейството си Сара решава да ги моли за разбиране. Половината от тях се съгласяват да се откажат от парите, но другите не. Сара в крайна сметка остава без работа. Шефът й я поставя пред ново изпитание - ще я остави в офиса, но ако уволни някой друг вместо нея.
Е, коя е най-добра за „Оскар"?