Добри новини за всички, които през 90-те години на миналия век трайно са си унищожили веждите с пинсета или на лошо осветление: едва забележимите вежди се завръщат.
Красавици с големи вежди като Кара Делевин и Зоуи Кравиц формираха стандартите в продължение на повече от десетилетие - но ако прогнозите за тенденциите и от червените килими са нещо значимо
по-малкото отново е по забележително
Редуцирането на красотата от 90-те години е очевидно навсякъде - от TikTok до Седмицата на модата в Париж, където по-рано тази година гримьорът Пат Макграт изрисува най-фините извити линии високо върху челата на моделите за ревюто на Maison Margiela, скривайки естествените им вежди отдолу. След това през май Met Gala беше залята от едва забележими вежди, като Зендая, ФКА Туигс и Дожа Кат избраха изсветлени или тънки вежди.
Но това, което подхожда на костната структура на супермодела или холивудската звезда, често може да изглежда съвсем различно при обикновените смъртни.
„Определено забелязвам завръщането на тънките вежди, но днешният вариант се фокусира върху скулптурирането и подчертаването на чертите, а не върху оформянето им с молив“, казва британската художничка на вежди Холи Паркс. „Ако обмисляте да изтъните веждите си, препоръчвам ви
да си запишете час при специалист“
Макар че изтънените вежди се срещат все по-често в социалните медии, експертът по вежди Камини Вагела, която повече от 35 години скубе веждите на звезди от А класа и кралски особи в лондонския си салон, предупреждава да не се подражава на никого, когато става въпрос за красота. Според нея веждите са напълно индивидуални и към тях трябва да се отнасяме като към такива, независимо от това какво ни казва модата. Спомня си, че е видяла снимка на Туиги на върха на славата й през 60-те години на миналия век и се е спряла на веждите й.
„Погледнах я - тя имаше тънки бледи вежди, които й подхождаха - и разбрах, че толкова много жени ще я копират и ще изглеждат напълно нелепо“, казва тя в интервю за Си Ен Ен. „Изобщо не вярвам в модните тенденции при веждите. Въпросът е какво подхожда на отделния човек - никоя форма не може да подхожда на всички“.