В продължение на повече от 20 години ежегодният културен феномен на Victoria’s Secret показваше кой кой е в света на супермодата – със свръхмодерно бельо и ангелски крила, дефилирайки по подиума под изпълненията на Джъстин Тимбърлейк, Лейди Гага, Джей Зи и Кание Уест. Сега модното шоу е заменено от пълнометражен документален филм, наречен „Тур '23“, чиято премиера се състоя по Prime Video.

Документалният филм се появява след петгодишно прекъсване на ревюто, което очевидно се дължи на рязко спадащия брой зрители и безбройните противоречия – от коментарите на бивш изпълнителен директор относно транссексуалните модели, през нарастващите критики към тесния поглед на марката върху сексапила, до взривоопасния документален филм, описващ историческите връзки на компанията с опозорения финансист Джефри Епстийн.

И така,

какво можете да очаквате от „Тур“?

Филмът за завръщането представя четири колекции от независими дизайнери-художници, базирани в Лагос, Богота, Лондон и Токио. Всяко представяне се провежда в просторна вила в Барселона, където водещата Джиджи Хадид води зрителите между отделните сегменти. Звезди на VS като Наоми Кембъл и Адриана Лима дефилират в ансамбли заедно с разнообразни модели, сред които Адут Акеч, Уини Харлоу, Куана Часингхорс, Палома Елсесер, Хейли Бийбър и Лайла Мос и др.

Преди сетовете са показани кратки клипове, представящи 20-те жени творци, включително дизайнерите и режисьорите, които заедно съставляват VS20. Сред тях са Писис Канизалес, колумбийска танцьорка и активистка, която стана популярна с това, че на протест през 2021 г. се появи пред тежко въоръжена полиция, и KOM_I, японска певица, бивша членка на култовата електронна J-Pop група Wednesday Campanella.


„Тур“ е замислен като „върховен израз на трансформацията на марката Victoria's Secret“, според изявление за пресата на главния творчески директор на компанията Раул Мартинес. Той предлага по-експанзивен, глобален поглед към женствеността, отколкото е известен лейбълът за бельо. 

Колекциите няма да се продават от Victoria's Secret, въпреки че някои продукти, вдъхновени от „Тур“, ще бъдат достъпни онлайн.

Освен новия си филм Victoria's Secret рекламира и нови инициативи за финансиране на жени творци и предприемачи. Изглежда, марката отговаря и на дългогодишните критики, че през годините модното й шоу е било културно безчувствено – например, че през 2012 г. Карли Клос е била с индианска забрадка – и е затвърждавало невъзможни идеали за тялото.

Една от дизайнерките, Михаела Старк, подчертава извивките на корема и „любовните дръжки“ в своите ансамбли бельо, вместо да ги прикрива. 

„В гимназията... Това беше нещо значимо. А също така и културата около него, че не искаш да ядеш, след като си го видял“, казва тя в документалния филм, точно преди да облече модели с големи размери в архивни визии от подиума на Victoria's Secret.


Но не по вина на талантливите артисти, които Victoria's Secret е събрала, „Тур“ се усеща леко несвързано. Вместо събитие с главно „С“ като оригиналното модно ревю, кратките филми

предлагат само бързи моменти,

приглушени като светлина подиуми и разкази, които не се задържат достатъчно дълго върху някоя тема, за да проникнат под нейната повърхност.

Филмът не дава ясна представа защо точно тази група артисти е събрана като VS20 – освен че „Тур“ служи като платформа за уникални женски истории, както заяви говорител пред Си Ен Ен – нито пък е ясно какво общо имат те с обсипаните с брокат корсети и кожените ансамбли от две части от колекцията на Victoria's Secret, които са объркващо моделирани като антракт между останалите презентации.

Компанията пенсионира своите „Ангели“, представи новите си посланици VS Collective, сред които Приянка Чопра Джонас и Меган Рапиноу, и събра отново известни лица като Кембъл и Лима за бляскави кампании, но посоката на бельото й беше незапомнена.

„Новият“ VS може би изследва по-здрави, по-всеобхватни идеи за женствеността и сексапила, но дали марката наистина е намерила себе си, предстои да разберем, след като се впусне в търсене на душата си в начинания като The Tour.