Феновете на „Игра на тронове“ вече се радват на последния осми сезон на сериала, който в продължение на няколко години приковава вниманието на милиони зрители по света със завладяващия сценарий, любимите герои, любовните и баталните сцени. Няма как обаче да се подмине и друга основна част от сериала, без която той едва ли би бил толкова въздействащ, а именно тоалетите на героите. Голяма част от тях са дело на художника по костюмите Мишел Клептън. До прекратяването на нейното сътрудничество със сериала в шести сезон тя успява да създаде красивите облекла на основни персонажи в сериала. В свое интервю Мишел Клептън разказва за историята на тоалетите, създадени от нея, и за скрития смисъл, който е вложила, съобразявайки творенията си с характера на героите. Интересното е, че костюмите в сериала се различават от тези, описани в книгата на Джордж Р. Р. Мартин. В интервюто си Мишел Клептън обяснява, че когато е получила предложението да работи по сериала, е прочела всички книги, но в крайна сметка е решила да се дистанцира от литературния източник. „Създадохме различен свят“, казва тя. За тази цел от самото начало
е бил измислен собствен цветови код
В сериала са съхранени оригиналните цветове на гербовете, но като цяло цветовете на облеклата отразяват развитието на персонажите в течение на цялата сага. Това според Мишел Клептън се забелязва най-вече при Церсей, в чийто гардероб с течение на времето се появява червеният цвят. „ Отначало рядко я виждаме в дрехи с този оттенък, но след това, когато тя затвърждава силата си, грее в яркочервено. Тя е Ланистър“ , обяснява Клептън.
Доспехите във филма също като останалите костюми са изработени на ръка, а да създадеш ефекта на износен костюм се оказва много по-трудно, отколкото да ушиеш нов. Те се правят от нови материали и след това се състаряват, което по думите на Мишел Клептън е трудоемък процес. Един от основните персонажи Санса Старк се изразява чрез бродериите на дрехите. „Санса се разкрива чрез способността си да шие и да бродира. В една от първите сцени Церсей я пита откъде е взела роклята си и тя отговаря, че я е шила сама. Така че ние решихме да използваме този начин на изразяване на чувствата: чрез бродерията и рисунките по нейните тоалети“, разказва художникът по костюмите. Всичко в дрехите на Санса говори за настроението й. Освен всичко друго дизайнът на костюмите е свързан и с обкръжаващата среда. „Когато разработвам костюм, се обръщам не към историята на модата, а просто се опитвам да си представя
какви възможности са имали хората от онова време
и при онези условия на живот. Как те самите биха ушили тези дрехи“, казва Мишел. И признава, че на костюма на Денерис е обърнато специално внимание. Комбинацията на ботуши, панталони и рокли е най-важният детайл. „Тя винаги е готова за бягство, без значение колко официално е облечена“, обяснява художникът по костюмите. Тоалетът на Церсей за финала на 6-ия сезон пък е измислен веднага. В короната й е вложено сребро и само на някои места се вижда злато. Мишел Клептън обяснява, че златото винаги се е асоциирало с Ланистър и тя е искала да запази това, но в същото време да постави и студения металически блясък. „В седми сезон среброто се превръща в новия цвят за Церсей – сбогом, злато на Ланистърите“, уточнява тя. Към финала пък цветовете стават по-приглушени, защото зимата вече е близо, светът потъва в скръб и създателите са искали да подчертаят това. Мишел признава също, че Кит Харингтън, който се въплъщава в Джон Сноу, изобщо не е във възторг от костюма си. „Докато другите актьори сменят костюмите, неговият образ остава непроменен – огромното кожено наметало се превърна едва ли не в символ на сериала“, казва тя. И обяснява причината за това постоянство в костюма на Джон Сноу. „В първите сезони неговият плащ беше по-светъл и отразяваше скромния му статус в семейството. След това го направих по-тежък и масивен, защото му добавяше сила и мощ, визуално увеличавайки тялото му. Много от актьорите в масовките трябваше да носят такива костюми, при това те нямаха персонални асистенти“, обяснява своята идея художникът по костюмите.