По-рано през годината Ричард Ма, главен изпълнителен директор на базираната в Сан Франциско компания за киберсигурност Quantstamp, плаща 9500 долара за рокля за своята съпруга. Това са доста пари за дреха, особено за такава, която не съществува - или поне не във физическа форма. Това е дигитална рокля, създадена от модната къща The Fabricant, която се наслагва върху снимка на съпругата на Ричард - Мари Рен, и която след това може да бъде използвана в социалните медии. „Определено е много скъпа, но също така е като инвестиция“, казва Ма пред BBC. Той обяснява, че със съпругата му обикновено не си купуват скъпи дрехи, но той искал да купи тази рокля, защото според него има дълготрайна стойност. „След 10 години
всички „ще носят“ дигитална мода
Това е уникален спомен. Знак на времената.“ Г-жа Рен споделя снимката в личния си профил във Facebook и в китайското приложение WeChat, но решава да не я пуска в по-публични платформи. Друга модна къща, която създава дрехи за дигиталната ера, е Carlings. Миналия октомври скандинавската компания пусна дигитална колекция улично облекло, като цените на отделните артикули започват от 11 долара. Тя „беше разпродадена“ в рамките на месец. „Звучи малко глупаво да кажем, че сме я разпродали, което на теория е невъзможно, когато работиш с дигитална колекция, защото можеш да създадеш колкото на брой искаш от тези артикули,“ обяснява Рони Микалсен, брандинг директор в Carlings. „Бяхме заложили лимит на количеството продукти, които ще произведем, за да направим колекцията малко по-специална“. Дигиталната колекция позволява на дизайнерите да създават наистина екстравагантни неща. „Не бихте си купили дигитална бяла риза, нали? Защото няма много смисъл да я показвате. Така че трябва да бъде нещо, с което наистина искате да се покажете, или пък е артикул, който не бихте се осмелили да купите физически или не можете да си позволите да купите физически.“ Дигиталната колекция на Carlings беше създадена като част от рекламна кампания за техните истински, физически продукти. Компанията обаче смята, че концепцията има потенциал и планира втора линия дигитални дрехи за края на 2019 г.